Din email adresse:
Hvor sætter du dit kryds ved næste valg?
Socialdemokraterne
Radikale Venstre
Det Konservative Folkeparti
SF - Socialistisk Folkeparti
Kristendemokraterne
Dansk Folkeparti
Venstre
Liberal Alliance
Enhedslisten
Ved ikke
3889 har stemt.

Er din virksomhed synlig på Google?


Kategori: Rundt på nettet

Det vigtigste spørgsmål er i virkeligheden ikke, om din virksomhed er synlig på Google eller ej, for det er 9 ud af 10 forretninger i dag, uanset om man sælger produkter, services, viden eller noget helt fjerde. Spørgsmålet er derimod, om du er synlig nok. Langt de fleste kunderejser starter med en Googlesøgning, og hvis du vil være med i kapløbet om kunderne, så gælder det om at være der, hvor de er.




Først og fremmest: hvad er status?


Der er flere måder at være til stede i Googles søgeresultater som virksomhed. Der er de organiske resultater, og så er der de betalte søgeannoncer og shopping annoncer. Før du går i gang med at arbejde med din virksomheds synlighed, så er det en god idé at gøre status. Hvordan er den digitale tilstedeværelse pt og måske endnu mere vigtigt – hvor halter den?
Ved at gøre status over din hjemmesides tekniske tilstand såvel som æstetiske udseende, dine annoncetiltag og synlighed på de sociale medier, får du et billede af, hvordan mulighederne er, for at kunderne finder dig – og at de dermed lægger deres penge i din butik frem for konkurrentens. Derudover får du også et billede af, hvordan Google ser din virksomhed – og dermed også, hvordan Google vælger at rangere din hjemmeside i søgeresultaterne.

Målet: toppen af side 1


Det er nu, SEO kommer ind i billedet. Ved kontinuerligt at optimere din hjemmeside mod Google, og de retningslinjer søgemaskinen opstiller, så sørger du hele tiden for at udgangspunktet, for en god placering og dermed synlighed i søgeresultaterne, er optimalt. Sagt med andre ord: vil du være tættere på dine kunder, og de tættere på at finde dig, så skal du i gang med SEO.
Konkurrencen om placeringerne på Google er hårdere end nogensinde, og derfor er det nødvendigt at fokusere 100% og ikke bare 80% på optimeringen, da dine konkurrenter ellers vil overhale dig inden om. Hvis du tænker, at det lyder som en opgave, der er for stor en mundfuld, så kan det være en fordel at alliere sig med et bureau, der netop er ekspert på området. For ikke nok med, at arbejdet med SEO er en løbende proces, så ruller Google fra tid til anden også en ny opdatering ud, som kan have indflydelse på din virksomheds synlighed.

En kvalificeret SEO-partner


Med den rette samarbejdspartner, der er ekspert på SEO-området og i de digitale kanalers muligheder, kan du ikke bare forbedre din virksomheds digitale tilstedeværelse, du kan skabe vækst på bundlinjen. Searchmind er et bureau med mange års erfaring i bagagen – her får du med andre ord en kvalificeret sparringspartner, der kan tage teten for dig. Bureau hjælper dig med alle trin i processen: fra at gøre status over din virksomheds nuværende synlighed i Google til at skabe og eksekvere på den strategi, der kan rykke dig tættere på dine kunder og sikre flere penge i kassen.



Torsdag d. 19 september 2019 af: Lars Olsen

Del denne historie på facebook

Der er ikke tilføjet nogen kommentarer.
Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind Tilmelding
Tip en ven:

Modtagers e-mail: Din e-mail:

Besked: