Din email adresse:
Hvor sætter du dit kryds ved næste valg?
Socialdemokraterne
Radikale Venstre
Det Konservative Folkeparti
SF - Socialistisk Folkeparti
Kristendemokraterne
Dansk Folkeparti
Venstre
Liberal Alliance
Enhedslisten
Ved ikke
3683 har stemt.

Fitnessguide


Kategori: Blandede

Sådan kommer du i form efter sommerferien




De fleste ser forståeligt nok frem til sommerferien med stor længsel og det med god grund for sommerferien er for mange en tid hvor man kan koble helt af fra arbejdet og samtidig smække benene op og tage en ekstra øl spise lidt ekstra usundt. Men man kan nemt komme til at få lidt for mange kalorier indenbords i løbet af sin ferie og det finder man ud af så snart man kommer hjem igen. For de fleste byder en sommerferie på en lang række omvæltninger som mindsker vores sundhed og derfor er der brug for at komme tilbage i form efter ferien. Så hvis du er en af dem der trænger til at smide et par kilo efter ferien kommer der her en kort guide til hvordan du kommer tilbage i form efter en god sommerferie

Sæt dig selv et mål og lav en træningsplan


Det første man skal gøre hvis man give sig selv de bedste chancer for hurtigt at komme tilbage i form er at lægge en træningsplan eller at få lavet et træningsprogram. På den måde får man mere struktur omkring sin træning og det gør det nemmere og mere naturligt at sætte tid af til sin træning. Når du skal tilbage i form igen kan du både vælge at løbe i skoven eller i en park eller endda melde dig ind i et træningscenter. Der findes efterhånden flere billige alternativer til de store og etablerede fitnesskæder som Fitnessworld og FitnessDK.

Drop Junkfood og cola


Udover at træne er den bedste og mest effektive måde at komme i form på, ved at spise ordentligt og velbalanceret. I løbet af sommerferien drikker de fleste lidt flere øl, og sodavand og spiser også både mere slik, chokolade og fed mad, så hvis man gerne vil tilbage i form er en af de mest effektive måder at droppe alt junkfood og takeaway mad. I stedet bør man spise rigeligt med stærke proteiner hvilket findes i både fjerkræ og fed fisk. Eventuelt kan du supplere din træning med proteinpulver eller proteinbarer så du får genopbygget dine muskler i en fart.

Gå i seng på samme tidspunkt hver dag


En sidste ting som plejer at blive vent godt og grundigt på hovedet i løbet af en typisk sommerferie er vores sengetider. Derudover viser mange undersøgelser at de fleste ikke sover ligeså godt når de er på ferie hvilket typisk skyldes at man sover bedst i sin egen seng . Men netop vores søvnrytme er essentiel for vores sundhed og mentale velvære og derfor er det vigtig at man efter en længere ferie sørger for at gå i seng på samme tidspunkt hver dag. Kroppens naturlige restitutionsproces finder sted imellem klokken 22-02 om natten og derfor er det mest optimalt at gå i seng omkring klokken 22 hver aften.




Lørdag d. 9 juli 2016 af: Lars Olsen

Del denne historie på facebook

Der er ikke tilføjet nogen kommentarer.
Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind Tilmelding
Tip en ven:

Modtagers e-mail: Din e-mail:

Besked: