Din email adresse:
Hvor sætter du dit kryds ved næste valg?
Socialdemokraterne
Radikale Venstre
Det Konservative Folkeparti
SF - Socialistisk Folkeparti
Kristendemokraterne
Dansk Folkeparti
Venstre
Liberal Alliance
Enhedslisten
Ved ikke
3660 har stemt.

Sådan bliver du klar til vintertræningen!


Kategori: Krop og velvære

Det kan virke som en uoverskuelig opgave, at skulle starte den sunde livsstil op. Men hvis man føler at man godt kunne trænge til at komme i bedre form og tabe det sidste kilo på maven, vil det være en god ide at starte træningen op, inden det går helt galt.




Sommeren er for længst forbi, og for mange er træningen ligeledes blevet en prioritet længere nede på listen. Men for at træningen ikke har været forgæves op til sommeren, er det en god ide at komme i gang, inden julemånederne kommer for tæt på. Julemånederne byder nemlig på fed mad, og massere alkohol til de mange julefrokoster, der løber og stablen i løbet af de næste måneder.
Her kommer der 3 ting, der kan være med til at forberede træningsforløbet, og samtidig hjælpe dig til at holde forløbet ved lige:

Få styr på outfittet til løb og træning


Det er vigtigt at have noget ordentligt tøj at tage på når turen går ned i træningscenteret, eller ud på løbetur. De fleste mænd kan nikke genkendende til følelsen af, at udstyret gør halvdelen af arbejdet. Det er derfor med at få købt noget udstyr, der føles godt at have på.
Hvis man er interesseret i både at løbe og styrketræne, er det 2 forskellige slags tøj der ofte bruges. Det er derfor en god ide at købe nogle sko, samt nogle løbebukser der kun bruges til det. I træningscenteret vil et par shorts og en god trænings t-shirt kunne klare opgaven. Det er muligt at indhente mere inspiration til sportstøj til træningen ved at klikke her

Få styr på kosten med det samme – ellers er træningen værdiløs


Hvis man vil have noget ud af et træningsforløb, er det vigtigt at kosten følger med. Hvis man afslutter en god træningsuge med at sætte sig hjem med den store slikskål fredag aften, vil det hele være omsonst.

Man skal selvfølgelig lade sig selv købe en pose slik eller en burger en sjælden gang i mellem, men det handler om at have fokus på kosten, hvis man gerne vil se resultater med træningen. Det kan være svært at holde sig fra slik og fastfood. Bliver man lokket til at købe fastfood en aften, kan det heldigvis godt lade sig gøre at købe sund fastfood.

Sæt nogle realistiske mål for dig selv


Det er en god ting at sætte sig nogle mål med træningen, så man derved har noget at gå efter. Men det er utrolig vigtigt at sætte sig nogle realistiske mål når træningen starter, så det ikke føles for voldsomt at starte.
En ”kold tyrker” virker for nogen, men absolut ikke for alle – heller ikke inden for træningsverdenen. Det kan derfor ikke nytte noget at man siger til sig selv, at man aldrig må spise slik igen, eller at man laver et urealistisk hårdt styrketræningsprogram.
Sæt derfor nogle mål samt nogle delmål, der er realistiske at opnå. Det er en god ting at have nogle ambitiøse fremtidig mål, men det er en endnu bedre ide at lave nogle delmål, som er realistiske at opnå. Ved at opnå løbende delmål holdes motivationen oppe, og man mister derved ikke modet så hurtigt.




Mandag d. 31 oktober 2016 af: Lars Olsen

Del denne historie på facebook

Der er ikke tilføjet nogen kommentarer.
Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind Tilmelding
Tip en ven:

Modtagers e-mail: Din e-mail:

Besked: